söndag 15 mars 2009

Kim Anderzon "Det fullständigt flexibla fruntimret"

Första gången jag var och såg Kim Anderzon var 8/4. 1990 "Till Julia". Därefter tog det drygt 11 år, "Vivagina" 2001. "Grymt fett" 2007

 
 
Posted by Picasa


Nu 14/3.2009 for vi till Orkesta Bygdegård, Lindholmen, och tittade på "Det fullständigt flexibla fruntimret". att ge en rättvis resention av Kim Anderzon går bara inte. En människa som bjuder så totalt på sej själv, även om det ingår i föreställningen,. Allt står ju och faller med att hon får igång dialogen med publiken. Hon får det, i samma ögonblick hon kommer in är konversationen i full gång. Fast idag måste det väl erkännas, hon kan sättas på pottkanten vilket hon blev idag, ca 5 sekunder innan hon fann sej, efter en gav henne svar på tal.
Jag kan bara säga, vill du ha valuta för dina pengar, skratta och ha trevlig, sök upp Kim Anderzons föreställningar. Njut av henne, men glöm aldrig bort att i all hennes humor finnas det en underton av allvar.
Jag gillar dom föreställningar jag sett med henne, men ska jag rekomendera någon av dom. "Vivagina" Den vill jag bara se igen. Men alla hennes föreställningar som jag sett är minnesvärda, och snart ska jag se en till. "Diva" på Vasateatern. Jag tycker helt klart att Kim Anderzon som sysslar med enpersons teater är det bästa Sverige har att bjuda på när det det gäller den changern.
Gå, Betala, njut då ni finner henne i er närhet.
P.S
Orkesta hembygdsgård var ett vänligt ställe,med vänliga människor, bara det värt ett besök.

1 kommentar:

Anonym sa...

DU kan oha hela natten om du ids, själv är jag nöjd med att ha motionerat alla skrattmuskler.
Att skaratta ger en endorfin kick undrar om jag ska prata med Leif Lindström om det kanske vi kan medicinjustera???!