fredag 29 februari 2008

Jill Johnson - Nathalie


En vacker sång som tyvärr allför sällan spelas på radion, om den ens spelas någonsin.
Jag minns dagen som frambringade den sången som om det var i går. Det är nog en dag som många av oss aldrig glömmer. En dag som fortfarande får det att knyta sej i magen på mej.
11/9.2003.
Jag ska åka till Norrland den dagen men blir försenad av att jag hör på radion om mordet på Anna Lindh. När jag sent om sider kommer i väg och kommit en bra bit uppöver i landet så ser jag en massa polisbilar stående en bit från vägen. Dom hade funnit kroppen av Nathalie, minns jag inte fel så var det hennes pojkvän som mördat henne.
Sen som droppe på det hela så kommer nyheten om den lilla 5 åriga flickan Sabina som bliv knivhuggen till döds i Arvika av en sjuk person som inte borde ha varit ute i frihet
Som sagt, än i dag kommer den dagen tillbaks i mitt huvud när jag hör denna vackra sång

Inga kommentarer: